Społeczeństwo ulega różnym modom, a te z kolei przychodzą i odchodzą, by znów wyłonić się po jakimś czasie. Ekologicznie, to dzisiaj jeszcze znaczy modnie, ale czy na pewno? A nawet jeśli, to jak długo tak pozostanie? Czy kiedy ekologia przestanie być modna, odwrócimy się od zdrowych nawyków i wrócimy do grzechów sprzed mody?

Media mają bardzo duży wpływ na nasz światopogląd – nawet nie zdajemy sobie sprawy jak bardzo jesteśmy ulegli takim wpływom. Można się przed tym bronić, jednak nie uciekniemy całkiem od narzucanych trendów. Jeżeli wpływ ten ma na celu wpłynąć pozytywnie na środowisko – nie mam nic przeciwko. Dopóki reklamy promują torebki ekologiczne, zdrową żywność oraz ogólnie bycie ekologicznym – to dobrze. Są dobre reklamy, które nie zawsze mają na celu zareklamowania produktu, ale służą pouczeniu ku korzyści odbiorców. Przykładem może być reklama, która mówi o tym, b y spożywać pięć zdrowych porcji dziennie. Nie dotyczy ona żadnego konkretnego produktu – służy raczej propagowaniu zdrowego odżywiania się wśród społeczności.

Jednak media powoli wchodzą też na nieco inny trend – przenoszenie działań zachodzacych w naturze do świata człowieka. W zasadzie nie jest to nic nowego, jednak za jakiś czas takie rozwiązania mają zdominować gospodarkę. Przykładem może być budynek, zbudowany w kształcie kopca termitów – dzięki temu nie wymaga klimatyzacji i pochłania o wiele mniej energii, niż gdyby był w standardowym kształcie.

A zatem najnowsze trendy znów (bo nie po raz pierwszy) idzie w kierunku naśladownictwa natury. Myślę jednak, że nie oznacza to iż minie moda na ekologię. Ostatnio trochę moda ta trochę przycichła, ale prawdziwi amatorzy ekologi nadal segregują śmieci lub kupują torebki ekologiczne , a grono tych osób stale się poszerza. Nawet jeśli moda ta powoli odchodzi, z pewnością za jakiś czas wróci ze zdwojoną siłą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *