gotowanie

Odchudzanie kojarzy się niektórym sz nas z wyrzeczeniami, niesmacznym i miałkim jedzeniem, a także z niedoborową dietą. Wypadanie włosów, osłabione paznokcie, brak energii – wcale nie muszą nam towarzyszyć przy redukcji wagi! Dietetyczne jedzenie może być smaczne, zdrowe i bardzo wartościowe – i wcale nie musisz znacząco ograniczać jego ilości. Bardzo ważny jest sposób, w jak przyrządzasz posiłki. Gotowanie na parze to najlepszy sposób, by zachować wartości odżywcze pożywienia oraz przygotowywać smaczne posiłki bez dodatku tłuszczu i soli.

Sól oraz tłuszcz w znacznym stopniu odpowiadają za przybieranie na wadze i utrudniają redukcję zbędnych kilogramów. Tkanka tłuszczowa rośnie z każdym smażonym kalorycznym daniem, a duża ilość soli sprawia, że w organizmie gromadzi się woda, na skutek czego „puchniemy” i dodatkowo przybieramy na wadze. Ponadto sól oraz tłuszcz mają właściwości uzależniające. Wzmacniają smak potraw i przyzwyczajają kubki smakowe do intensywnych doznań, przez co przestają nam smakować zwykłe potrawy z mniejszą zawartością niezdrowych dodatków.

Pierwszym krokiem do pozbycia się zbędnych kilogramów jest właśnie ograniczenie soli oraz tłuszczu w diecie. Należy zrezygnować całkowicie z potraw smażonych na rzecz gotowanych. Doskonałym rozwiązaniem jest również gotowanie na parze – które ciągle jest nowością w wielu polskich kuchniach.

Do gotowania na parze najlepiej i najwygodniej jest używać specjalnego urządzenia – parowaru. Możemy przygotowywać w nim potrawy z zachowaniem ich naturalnego smaku. W przeciwieństwie do gotowania w wodzie, gotowanie na parze nie powoduje zmiany smaku warzyw i są one jedynie podgrzewane oraz zmiękczane. Po ugotowaniu nie są surowe, jednak smakują bardzo podobnie jak przed obróbką termiczną. Mają mocny i zdecydowany smak, dzięki czemu praktycznie nie trzeba już ich doprawiać – a z całą pewnością – solić. Do wody w parowarze lub bezpośrednio do potraw można dodać świeżych bądź suszonych ziół, które wspaniale podkreślają smak pożywienia i są w pełni naturalne oraz zdrowe.

Zdrowa dieta odchudzająca

Co bardzo istotne, podczas gotowania na parze nie dochodzi do wypłukania witamin i cennych pierwiastków z żywności, jak ma to miejsce podczas gotowania w wodzie. Dzięki temu odchudzanie może być nie tylko skuteczne, ale również zdrowe. Lekkie, beztłuszczowe i niesolone posiłki z parowaru możemy jeść w większych ilościach, niż pożywienie wysokokaloryczne. Dieta odchudzająca nie jest zatem deficytowa. Dostarczamy organizmowi wszystkich cennych składników i nie doprowadzamy do uczucia głodu. Możemy dzięki temu o wiele łatwiej zrezygnować z podjadania między posiłkami oraz z grzechów żywieniowych, czyli niezdrowych przekąsek.

Gotowanie w parowarze, różnorodność potraw

W parowarze możemy gotować nie tyko warzywa, ale również mięsa, ryby, owoce morza i praktycznie wszystkie produkty żywnościowe. W sprzedaży dostępne są parowary kilku komorowe, dzięki czemu możemy w oddzielnym pojemnikach podgrzewać rożne produkty. Możemy za jednym razem ugotować w osobnych komorach np. ziemniaki, kotlety mielone oraz marchewkę. Jest to oszczędność czasu i wygoda. Możemy przygotować smaczny i pożywny obiad szybko, łatwo i przyjemnie – bez wyciągania garnków i bez zmywania tłustych patelni. Dzięki temu, że każda z potraw podgrzewana jest w osobnej komorze, poszczególne produkty zachowują swój smak i nie przechodzą aromatem innych potraw.

Dieta odchudzająca to nie tylko sałata i chrupkie pieczywo. Odchudzanie może być smaczne i przyjemne. Nie musisz przygotowywać skomplikowanych posiłków na każdy dzień ani wyliczać kalorii. W większości przypadków wystarczające będzie ograniczenie tłuszczu i soli, rezygnacja z potraw smażonych i zmiana nawyków żywieniowych. Zdrowe i smaczne jedzenie z parowaru bez wątpienia pomoże ci w zdrowy sposób zrzucić zbędne kilogramy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *