problemy skórne dieta

Masz wypryski, nieznanego pochodzenia wysypkę, wieczne problemy skórne? Cera przetłuszcza się lub przeciwnie – jest sucha? Źródło problemu może leżeć w niewłaściwej diecie. Jeśli maści i żele oczyszczające nie wystarczają, a dermatolog rozkłada ręce, koniecznie zadbaj o dobre zmiany i wprowadź zdrowe nawyki żywieniowe. Co jeść, a czego nie jeść, gdy masz problemy skórne?

Problemy skórne, słabe włosy, paznokcie, brak energii – jeśli chodzi o organizm, wszystko co widać na zewnątrz, ma swoje źródła w środku. Aby poprawić wygląd, warto zadbać o to, by dieta była dobrze skomponowana i bogata w cenne składniki. Należy też unikać wybranych produktów, które mogę powodować problemy skórne twarzy, dekoltu, i nie tylko. Właściwa dieta sprawi, ze cera będzie promienna, zyska ładny koloryt i zdrowy wygląd, a także stanie się gładka i bardziej jędrna. Co włączyć do jadłospisu?

Kwasy omega

Pierwszy absolutnie cudowny składnik diety, jeśli chodzi o cerę, to kwasy omega 3 oraz omega 6. Są to nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Należy włączyć do diety tłuszcze nienasycone pod postawią olejów roślinnych, ryby morskich, alg i nie tylko. By doraźnie wspomagać się przy problemach skórnych, można sięgnąć po tran w płynie albo kapsułkach. Równocześnie niezbędna jest również bogata dieta.

Pij dużo wody!

Zdrowa skóra to skóra dobrze nawilżona, przede wszystkim od wewnątrz. By zyskać promienny zdrowy wygląd i jędrną, dobrze napięta skórę, należy wypijać przynajmniej półtora litra niegazowanej wody na dzień.

Cenne mikroelementy

Wzbogać swoją dietę o witaminy i mikroelementy pochodzące z naturalnych źródeł. Są one lepiej przyswajalne niż witaminy w tabletkach. Możesz oczywiście włączyć też specjalny suplement diety dobrany z myślą o cerze. W diecie uwzględnij zaś produkty zawierające jod, żelazo,cynk, selen, witaminę E, witaminy z grupy B,witaminę C i witaminę A. Twój jadłospis powinien być zróżnicowany, tak by niczego w nim nie zabrakło. Jedz owoce i warzywa, kasze, pieczywo pełnoziarniste, ryby, czerwone mięso w ograniczonych ilościach dopasowanych do potrzeb, drób, orzechy, otręby, kiełki, jaja. Wybieraj dobre produkty nieprzetworzone.

Tego unikaj!

Niektóre produkty mogą wywoływać alergię lub przyczyniać się do zanieczyszczenia organizmu poprzez odkładanie się w nim toksyn. Jeśli masz problemy skórne twarzy lub całego ciała, w pierwszej kolejności zrezygnuj z używek. Palenie tytoniu powoduje rozszerzanie i pękanie naczyń krwionośnych oraz sprawia, ze cara staje się szara, matowa, sucha. Alkohol podnosi ciśnienie, co jest szczególnie niekorzystne w przypadku cery naczyniowej. Dodatkowo zatruwa organizm, powoduje trądzik i inne problemy skórne. Podobne działanie ma kawa. Z niej również zrezygnuj, jeśli masz problemy z cerą.

Ogranicz także cukier w diecie do minimum. Unikaj produktów zawierających syrop glukozowo fruktozowy. Zadbaj o to, by spożywane przez ciebie produkty spożywcze miały niski indeks glikemiczny.

Jeśli masz cerę trądzikową, unikaj czekolady, żółtego sera oraz pikantnych potraw, które mogą przyczyniać się do występowania wyprysków.

Bardzo negatywne działanie mają produkty wysoko przetworzone, wszelkiego rodzaju fast foody i nafaszerowane chemią sztuczne dania instant. Zapomnij o nich, jeśli chcesz dbać o wygląd oraz zdrowie. Dania typu fast food zawierają dodatkowo dużo tłuszczu i soli, co również ma bardzo niekorzystna działanie, jeśli chodzi o zdrowie skóry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *